Alla inlägg under december 2010

Av linda - 8 december 2010 12:12

Jag fick reda på att jag var gravid:  7 juli ♥


Så här fick jag reda på det: Utebliven mens och illamående som gjorde att jag spydde en hel del fick oss att förstå.
Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet: Först grät jag i Viggos famn, sedan ringde jag mamma så hon kom ut till stan och då berättade jag. Viggo och jag hade många samtal och diskussioner och kom fram till att vi ville behålla. Vår lilla bebis var inte planerad men inte heller ovälkommen, vi längtar så vi tror vi spricker efter vårt kärleksbarn.
 
Jag tror det kommer att bli: Vi vet att det är en liten pojke :)

Det här undviker jag att äta och dricka: Alkohol, såklart. Annars vet jag inte om det är något speciellt, har alltid var rätt kräsen när det gäller mat, sorligt nog.

Lukter som jag inte klarade av i början:
Jag vet inte faktiskt.


Första gången det rörde sig i magen: Jag tror det var i början av oktober.


Första gången det började sparka ordentligt: Oj, det vet jag inte.. Typ nyss?


Musik jag spelar för bebisen i magen: Musiken jag lyssnar på. Mycket lugn musik.


Magen började synas: Vecka 17 tror jag, men det var såå lite om man jämför med nu.

Såhär kände jag vid ultraljudet: Åh, jag började nästan gråta. Det var det finaste jag vart med om under min graviditet, att få se vår lille prins!

 
Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Det var också på utlraljudet, sedan på köns-UL och efter det hos barnmorskan. Lika fantastiskt varje gång.

De första mammakläderna var: En vit långärmad tröja.

Mina favoritmammakläder: Mina svarta jeansleggings tror jag nog. Dom klämmer minst på magen.

Av linda - 8 december 2010 11:54

När Viggo var här i helgen köpte vi julklappar. Lillkillen fick även ett par plagg av sin pappa.

Mysiga små underbara bebiskläder. Jag längtar tills jag får klä på min prins dessa otroligt fina kläder. Vår lille skatt.


  Sockar från Kappahl

Tröja från Kappahl.

 Sådan far sådan son!

    

Sparkdräkt och mössa från internet, vet ej sidan.

  

Tröja och byxor från Kappahl.


Jag verkligen älskar Kappahl's bebiskläder. De är så otroligt fina.

<3

Av linda - 8 december 2010 11:15

Jag tror att vår prins kommer bli otroligt bortskämd. Redan nu har han en överfull låda med kläder. :)


  

Av linda - 8 december 2010 09:15

Jag längtar efter Viggo. På fredag kommer han hit, tur nog. Och det är bara en vecka och en dag kvar tills jag åker hem!! Underbart!

Bebis sparkar mer och mer för varje dag, ibland kan jag se hur magen liksom "hoppar" av allt han bankande. Det är otroligt mysigt. Jag längtar så mycket efter honom att jag tror jag spricker. Och föresten, nu kanske vi har ett namn också! Vi har ju sju olika på en lista som vi skulle kunna tänka oss att han ska heta, men ett av dom är vi båda lite mer sugna på. Så nu kanske vi äntligen har hittat ett namn åt honom och han kanske slipper bli namnlös! :)


Igår bokade jag teoriprov och uppkörning. Jag är äckligt nervös kan jag be att få tala om. Jag har en ond magkänsla som säger mig att det inte är min tur än, ska försöka jobba bort den! :)

Av linda - 7 december 2010 21:24

Jag har så otroligt många fina vänner. När man blir gravid, märker man verkligen vilka som är ens riktga vänner. Jag är glad att jag har så många fina vänner som jag har.  

( M, K, O, P, J,  S <3 )


Men den absolut bästa, den personen som känner mig bäst och som jag kan dela allt med är min fina Viggo. Han är min bästa vän. 

Av linda - 6 december 2010 22:30

I love you

  

Av linda - 6 december 2010 17:32

Idag går jag in i vecka 28, vilket betyder att det bara är tre månader kvar och jag har gått in i tredje trimestern, graviditetens sista tredjedel. Jag längtar så jag tror jag spricker. <3


Av linda - 6 december 2010 17:13

Älskling har hart här i helgen så det har inte blibit någon uppdatering. Vi kör på dom dagarna jag missat nu. :)


Dag 04 – Det här åt jag i dag (lördag)
Frukost med älskling, macka med skinka.

Lunch med älskling, korv med bröd och rostad lök.

Middag med älskling, kyckling, rid och currysås!


Dag 05 – Vad är kärlek?

 

Familj.

        

 

 

Och vänner. Ni vet vilka ni är.

  



Dag 06 – Min dag

Gick upp tidigt och åt frukost med älskling innan han åkte tillbaka till Lysekil, sedan somnade jag om. Vaknade och gick till skolan. Har jobbat med gårdsprojektet hela dagen och nu kollar jag på TV med Malin. Ryggen värker och jag har halsbränna :(

Ovido - Quiz & Flashcards